"Negyedik magyarországi mobilszolgáltatóként március elsejétől kezdi meg működését a Tesco Mobile" - jelentette be az eseményt beharangozó mai sajtótájékoztatón Beck György, a Vodafone Magyarország Zrt. elnöke. A másik alapító nevében Gerry Gray, a Tesco magyarországi leánycégének vezérigazgatója emlékeztetett rá, hogy Magyarország a negyedik lesz a sorban, ahol ez a mobilmárka megjelenik. A két brit székhelyű társaság ugyanis hasonló önálló virtuális konstrukcióban eddig az Egyesült Királyságban, Írországban és Szlovákiában vezette be ezt a szolgáltatást.
Célpontban a hűség ■ Az üzleti modell egyszerű, az újdonsült mobilvállalkozás a Vodafone hálózati hátterére, valamint a Tesco kiterjedt magyarországi értékesítő helyeire, valamint közel másfél millió hűségkártyás ügyfelére, mint potenciális előfizetőre építhet. Közülük a napokban közel egymillióan kapnak a mobilszolgáltatásra vonatkozó ajánlatot levélben. Ennek kapcsán a Bitport kérdésére Beck György elmondta, hogy a felmérések szerint az áruházlánc hűségkártyás ügyfélkörében a három mobilszolgáltató hasonló arányban képviselteti magát, mint a teljes magyarországi mobilpiacon.
Az új szolgáltatásra külön céget alapítottak Tesco MBL Távközlési Zrt. néven, amely öt fővel kezdi meg a tevékenységét. Az új céggel és a szolgáltatás bevezetésével járó beruházás nagyságát nem kívánták elárulni, a Tesco első embere csak annyit emelt ki, hogy a magyar piacon 1995 óta jelen lévő társaság eddig 445 milliárd forintot fektetett be. A Vodafone első embere pedig jelezte, hamarosan lezárul a legutóbbi többmilliárdot felemésztő hálózatmegújítási beruházásuk, amely egyebek mellett az ilyesfajta kapacitásbővítést is szolgálja.
Kártyával kezdenek ■ A Tesco Mobile vezetésével megbízott Reszkető Péter vezérigazgató elmondása alapján egyelőre csak feltöltőkártyás szolgáltatással indulnak, de a későbbiekben nem zárják ki a havidíjas konstrukció bevezetését sem. Az induló tarifacsomagban az ügyfelek minden feltöltését megduplázzák, vagyis a feltöltés mértékével azonos havi bónuszt írnak jóvá a számláján, ennek kihasználása az egységes 59 forintos perc- és SMS-díjat 29,50 forintra mérsékli. MInden díjcsomaghoz jár egy havi 10 megabájt díjmentes mobilnetforgalom is. Az új szolgáltató SIM-kártyájával elérhető a roamingszolgáltatás is, és külön mobilnetjegyek is vásárolhatóak hozzá, akár a bónuszegyenleg terhére. A Tesco hűségkártyás ügyfeleknek a Tesco Mobile-lal kapcsolatos vásárlás után pedig dupla hűségpontot írnak jóvá a rendszerben.
Az új mobilszolgáltatás, amelynek önálló hívószáma is lesz, a 31-es, mind mobiltelefonnal, mind anélkül megvásárolható. Az előbbi konstrukciót a Tesco hipermarketek árusítják. Indulásként ötféle készüléket, köztük egy okostelefont és egy két-SIM kártyát magába foglaló eszközt is ajánl a szolgáltató.
Mozgalmas hónapok ■ A virtuális szolgáltató létrejöttét még tavaly szeptemberben jelentették be az alapítók, de a távközlési palettát azóta több esemény is szinesítette. A Lidl saját márkás szolgáltatása ugyan nem tekinthető hagyományos virtuális szolgáltatónak, ám a T-Mobile készülékeit áruló és természetesen a Magyar Telekom hálózatát használó Blue Mobile mindenképpen hasonló piaci szegmensre lő, mint a most induló Tesco Mobile. A képet nemsokára tovább árnyalja majd a negyedik, teljes értékű mobilszolgáltató belépése. Igaz, ezt a minden jelenleg piacon lévő szereplő által beadott fellebezés ideig-óráig még késleltetni tudja.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak